HP LaserJet Pro 4002dn Printer 1200 x 1200 DPI A4 Zwart Wit

Op voorraad

Leverbaar binnen 1-2 dagen


Lokale Stock: 0
Centrale Stock: 100+

€ 179,00

Meer informatie

SKU 2Z605F#B19
EAN 0195161269639
Merk HP
Connectiviteit Ethernet, USB 2.0 Type A
Kleur Wit
Print Kleuren Zwart
Printer Invoercapaciteit 350 vel
Afdruksnelheid (ppm) 40
Duplex Printen
Afdrukresolutie 1200 x 1200 DPI


Printsnelheid

Afdrukresolutie zwart 1200 x 1200 DPI
Kleur
Printtechnologie Laser
Duplex printen
Maximale resolutie 1200 x 1200 DPI
Printsnelheid (zwart, standaardkwaliteit, A4/US Letter) 40 ppm
Opwarmtijd 45 s
Tijdsduur tot de eerste pagina (zwart, normaal) 6,3 s
Watermerk printen
Beveiligd afdrukken
Functie voor afdrukken boekjes
Zuinig printen


Kenmerken

Gebruiksindicatie (maximaal) 80000 pagina's per maand
Aanbevolen gebruiksindicatie 750 - 4000 pagina's per maand
Printkleuren Zwart
Aantal printcartridges 1
Paginabeschrijving talen PCL 5e, PCL 6, PostScript 3, URF, PWG, PDF
Printerlettertypen Scalable, TrueType
HP-segment Midden- en kleinbedrijf


Input & output capacity

Totaal aantal invoerladen 2
Totale invoercapaciteit 350 vel
Totale uitvoercapaciteit 150 vel
Papierlade 1 invoercapaciteit 100 vel
Papierlade 2 invoercapaciteit 250 vel
Multifunctionele lade
Multifunctionele ladecapaciteit 100 vel
Maximumaantal invoerladen 3
Maximum invoercapaciteit 900 vel
Maximale uitvoercapaciteit 150 vel


Papier

Maximale ISO A-series papierformaat A4
Papierlade mediatypen Zwaar papier, Dik papier, Normaal papier, Postpapier, verbinding-papier, Gerecycled papier, Ruw papier, Labels, Enveloppen
ISO A-series afmetingen (A0...A9) A4
JIS B-series maten (B0...B9) B5, B6
Aangepaste mediabreedte 76 - 216 mm
Papierlade mediagewicht 60 - 200 g/m²


Poorten & interfaces

USB-poort
Aantal USB 2.0-poorten 1


Netwerk

Wi-Fi
Ethernet LAN
Bekabelingstechnologie 10/100/1000Base-T(X)
Ethernet LAN, data-overdrachtsnelheden 10,100,1000 Mbit/s
Ondersteunde beveiligingsalgoritmen WEP, 802.1x RADIUS, WPA, EAP-TLS, 64-bit WEP, 128-bit WEP, SSL/TLS, EAP-PEAP, LEAP, HTTPS
Mobiele printing technologieën Apple AirPrint, Mopria Print Service


Prestatie

Intern geheugen 256 MB
Maximaal intern geheugen 256 MB
Type processor
Geluidsdrukniveau (afdrukken) 54 dB
Geluidsvermogensniveau (afdrukken) 6,6 dB


Design

Markt positionering Thuis & kantoor
Kleur van het product Wit
Ingebouwd display
Beeldscherm LCD


Energie

Gemiddeld stroomverbruik tijdens printen 495 W
Stroomverbruik (gereed) 5,5 W
Stroomverbruik (in standby) 0,5 W
Stroomverbruik (indien uit) 0,5 W
AC invoer voltage 220 - 240 V
AC invoer frequentie 50 - 60 Hz


Minimale systeemeisen

Ondersteunt Windows Windows 10, Windows 7, Windows 11
Ondersteunt Mac-besturingssysteem Mac OS X 11.0 Big Sur, Mac OS X 12.0 Monterey, Mac OS X 10.15 Catalina


Sustainability

Naleving van duurzaamheid
Duurzaamheidscertificaten Post-Consumer Recycled Plastic, Blue Angel
Duurzame technologieën en materialen Mogelijkheid tot recyclen via HP Planet Partners; Compatibel met toegankelijkheidsaccessoires; Bevat gerecycled plastic uit consumentenproducten


Gewicht en omvang

Breedte 381 mm
Diepte 357 mm
Hoogte 216 mm
Afmetingen pallet (B x D x H) 1200 x 1000 x 2007 mm
Gewicht 8,56 kg


Technische details

Aantal dozen per laag 9 stuk(s)


Overige specificaties

Printen Mono printing
  • Dubbelzijdig printen; Eerste pagina snel gereed; Energiezuinig; Compact formaat; Optimale beveiliging
  • Print
  • Tot 40 ppm (A4)
  • Dunne lijnen (1200 x 1200 dpi)


HP LaserJet Pro 4002dn printer, Zwart-wit, Printer voor Kleine en middelgrote ondernemingen, Print, Dubbelzijdig printen; Eerste pagina snel gereed; Energiezuinig; Compact formaat; Optimale beveiliging.

Printtechnologie: Laser.

Aantal printcartridges: 1, Gebruiksindicatie (maximaal): 80000 pagina's per maand.

Maximale resolutie: 1200 x 1200 DPI.

Maximale ISO A-series papierformaat: A4.

Printsnelheid (zwart, standaardkwaliteit, A4/US Letter): 40 ppm, Duplex printen.

Beeldscherm: LCD, Kleur van het product: Wit




Instant Ink, de handige tonerbezorgservice.

Meld je aan voor Instant Ink en bespaar op originele HP toner. Krijg toner, bezorging én recycling. [5,6,7]
Zit nooit meer zonder toner met Instant Ink voor laserprinters. [8]
Met Instant Ink wordt de toner automatisch bij medewerkers of kantoren bezorgd, en dat allemaal op één overzichtelijke factuur.[7]
Bij Instant Ink kun je voor elke printer afzonderlijk het juiste plan kiezen. Je kunt altijd online aanpassen of opzeggen.[9]



Veilig vanaf de eerste keer opstarten

De printerbeveiliging is standaard ingeschakeld. Met de vooraf geconfigureerde instellingen kun je direct printen. 



Optioneel HP JetAdvantage Security Manager

Stel configuratiebeleid in en valideer instellingen centraal met HP JetAdvantage Security Manager. [4]



Hoogste productiviteit

Bied je team de voordelen van deze snelle printer, die ideaal is voor maximaal 10 personen.
Werk sneller en efficiënter in een veeleisende omgeving.
Bedien de printer vanaf je mobiel. Print en gebruik tijdbesparende snelkoppelingen met de HP Smart-app. [1]
Wacht niet op printtaken. De printer hoeft niet op te warmen, dus is altijd gebruiksklaar.



Perfecte beheermogelijkheden.

Beheer de printers in je bedrijf vanaf één plek. Met de reeks functies van HP Web Jetadmin is dat heel gemakkelijk.[2]
Overal waar gewerkt wordt, installeer je snel je printers. De verbinding met de cloud maakt het gemakkelijk voor je IT-team.



HP Wolf Pro Security.

De printerbeveiliging is standaard ingeschakeld. Door de vooraf geconfigureerde instellingen is hij meteen gebruiksklaar.
Voeg een beveiligingslaag toe. Met de PIN/pull-optie worden je printtaken alleen geauthenticeerd als je bij de printer bent.
Stel configuratiebeleid in en valideer instellingen centraal met HP Security Manager.[5]



Printsnelheid van HP Pro-klasse 

Verhoog het tempo van je workflow. Met de printsnelheid van HP Pro-klasse print je tot 42 ppm in veeleisende omgevingen. [1] [10]



HP Smart

Bedien de printer vanaf je mobiel. Je print en bespaart tijd met de snelkoppelingen van HP Smart. [1]



HP Web Jetadmin

Printbeheer op één plek. HP Web Jetadmin maakt dit eenvoudig dankzij de vele functies. [4]



EcoSmart-toner

Bespaar tot 20% stroom. EcoSmart-toner met JetIntelligence biedt een balans tussen eersteklas kwaliteit en duurzaamheid. [5] [11]





Maximale productiviteit. Perfecte beheermogelijkheden. LaserJet Pro biedt een hoge printsnelheid en gemakkelijke beheertools.

Printer met dynamische beveiliging Bepaalde HP-printers zijn bestemd om alleen te werken met cartridges die nieuwe of hergebruikte HP-chips of elektronische HP-circuits hebben. Deze printers gebruiken dynamische beveiligingsmaatregelen om cartridges te blokkeren die gebruikmaken van een chip of elektronische circuits die niet van HP zijn. Door periodieke firmware-updates wordt de effectiviteit van deze maatregelen behouden en blokkeren cartridges die eerder wel werkten. Hergebruikte HP-chips en elektronische HP-circuits maken gebruik van hergebruikte, gerecyclede en opnieuw gevulde cartridges mogelijk.

Eén jaar garantie op reparatie in bench/depot. De garantie- en ondersteuningsopties variëren per product, land en lokale wettelijke vereisten. Neem contact op met je contractuele verkoper of ga naar hp.com/support voor meer informatie over de bekroonde HP service- en ondersteuningsopties in je regio. (garantiecode 4E; garantie-id A033)


Maximale productiviteit. Perfecte beheermogelijkheden. LaserJet Pro biedt een hoge printsnelheid en gemakkelijke beheertools.

Printer met dynamische beveiliging Bepaalde HP-printers zijn bestemd om alleen te werken met cartridges die nieuwe of hergebruikte HP-chips of elektronische HP-circuits hebben. Deze printers gebruiken dynamische beveiligingsmaatregelen om cartridges te blokkeren die gebruikmaken van een chip of elektronische circuits die niet van HP zijn. Door periodieke firmware-updates wordt de effectiviteit van deze maatregelen behouden en blokkeren cartridges die eerder wel werkten. Hergebruikte HP-chips en elektronische HP-circuits maken gebruik van hergebruikte, gerecyclede en opnieuw gevulde cartridges mogelijk.

Levering

Welkom op de verzending informatie pagina.

Hier vindt u nuttige informatie over onze verzendingsvoorwaarden.

U kan uw producten online kopen bij Axitech en vlot thuis of op het werk laten leveren. Levertijden zijn afhankelijk van het geselecteerde leveradres, beschikbaarheid van uw producten en de datum en tijd van bestelling. Een trackingnummer is inbegrepen bij uw bevestigingsmail zodat u ten alle tijde de status van uw levering kunt nakijken.

Voorraad

Op onze productpaginas kunt u de status van de lokale en centrale stock terugvinden.

Lokale stock betekent stock dat fysiek bij ons in de winkel aanwezig is.

Centrale stock betekent stock dat beschikbaar is bij onze leveranciers.

Voor leveringstermijnen betekent dit dat producten uit de lokale stock meestal iets eerder geleverd kunnen worden.

Tarieven

België

4,95
  • 1-2 Dagen

Nederland, Luxemburg

9,95
  • 2-3 Dagen

Duitsland, Frankrijk

14,95
  • 3-5 Dagen

Europese Unie

24,95
  • 3-5 Dagen

Rest van Europa

34,95
  • 5-10 Dagen

Richtlijnen:
- Versturen naar postbussen is niet mogelijk.
- Verzenddiensten kunnen tijdens sommige perioden vertraging oplopen. Hou hier rekening mee.

Leveringen buiten Europa

Leveringen buiten Europa worden niet standaard aangeboden.
Indien u graag van buiten Europa een product zou bestellen, contacteer ons dan.

Retours

Voor al uw aankopen (exclusief software) geldt een bedenktermijn van 14 dagen, u kunt uw product terug binnenbrengen in de originele verpakking bij onze winkel of terugsturen tijdens deze termijn.
Vermeld zeker uw order nummer, beschrijf de aard van het probleem met uw product en voeg eventueel foto's toe indien relevant.

Voor meer informatie klik hier


Klik hier om ons te contacteren.

Ratings & Recensies

Schrijf de eerste review over dit product

Bestellen

Klik hier om te bekijken hoe u een bestelling moet plaatsen.

U kunt steeds uw bestellingen bekijken op uw account pagina. Hier kunt u deze ook annuleren.
Indien u zonder account heeft besteld, kunt u ons best een mailtje sturen zodat wij deze voor u kunnen annuleren.


Zodra een bestelling geplaatst is, kan deze niet meer gewijzigd worden. Indien u een andere bestelling wilt plaatsen, annuleer dan eerst uw oude bestelling.

 

De aantallen die u bij een product ziet is de stock van onze leveranciers.
Indien er lokale stock vermeldt wordt betekent dit dat wij deze in de winkel beschikbaar hebben.
Als een product als niet in voorraad wordt aangeduid, dan betekent dit dat het momenteel niet beschikbaar is bij zowel onze leveranciers als bij ons in de winkel.

Betalen

Wij bieden de volgende betaalmogelijkheden aan:

Contant: Winkel
Bancontact / Maestro / Mister Cash: Winkel en webshop
MasterCard / VISA: Winkel en webshop
iDeal: Webshop
KBC: Webshop
Belfius: Webshop
ING: Webshop
Bankoverschrijving: Webshop
PayPal: Neen
Ecocheques: Winkel (Refurbished producten)
Afbetalingsplan: Neen

Is uw betaling via Bancontact mislukt? Check dan eerst even of het geld is afgeschreven of niet. Is dit niet het geval? Dan kunt u onmiddellijk opnieuw een bestelling plaatsen.
Is het geld wel van uw bankrekening afgeschreven maar heeft u na een uur nog geen bevestiging per mail ontvangen? Stuur ons dan een mailtje en voeg uw transactienummer bij. Deze staat altijd bij de afschrijving vermeld. Wij helpen u dan zo snel mogelijk verder.

U heeft een bestelling gemaakt en u wilt met een kredietkaart betalen, maar u krijgt het bericht dat uw kredietkaart is geweigerd. Dat is vervelend. Wees verzekerd dat wij geen geld afschrijven van een geweigerde kredietkaart en dat u bericht zult krijgen dat de bestelling niet kan uitgevoerd worden. U kunt uw bestelling gewoon opnieuw plaatsen met een andere betaalmogelijkheid zoals Bancontact.

Meer informatie

Stuur ons een email!

Heeft u via iDEAL betaald? Dan boeken wij de betaling terug op uw rekening. Wanneer u met uw kredietkaart heeft betaald en u heeft uw volledige bestelling geretourneerd, dan storten wij het bedrag terug op uw kredietkaart. Heeft u maar een deel van uw bestelling retour gestuurd? Dan storten wij het geld naar uw opgegeven rekeningnummer. Wanneer uw rekeningnummer niet bekend is, vragen wij u vriendelijk deze aan ons door te geven. Bent u in onze winkel geweest en heeft u daar betaald? Dan vragen wij uw rekeningnummer zodat wij het bedrag kunnen terugstorten. Terugbetalingen gebeuren tussen de 3 en de 5 werkdagen.

U heeft na 3 à 5 werkdagen nog geen terugbetaling ontvangen? Het verschilt van bank tot bank hoe lang het duurt voordat uw terugbetaling weer op uw rekening staat. Als u na 7 werkdagen nog geen terugbetaling heeft ontvangen neemt u best contact op met onze klantendienst.

Stuur ons een email!

Uw BTW nummer wordt gecontroleerd bij VIES (VAT Information Exchange System), indien deze geldig is en u in aanmerking komt voor BTW-vrije aankopen, wordt dit automatisch gedaan voor u.

Indient dit niet werkt, kunt u als professionele klant met geldige BTW nummer altijd terecht bij onze klantendienst voor uw bestelling door te geven. 
Wees zo volledig mogelijk in de beschrijving van uw bestelling, zo mogelijk met URL links van onze webshop zodat wij u zo snel mogelijk kunnen verder helpen. Er wordt altijd een factuur opgesteld.

Stuur ons een email!

Leveren & Afhalen

Een gedetailleerd overzicht van onze verzendlocaties en tarieven vindt u hier.

U kunt de status van uw bestelling volgen op uw account pagina.

Klik op 'Mijn bestellingen', selecteer dan de juiste bestelling.

Klik dan op 'Verzonden bestellingen', naast 'Facturen'.

Nu heeft u een overzicht van alle verzendingen van de bestelling.

Elke verzending heeft een eigen tracking link, deze bevindt zich net onder de verzendnummer.

Uiteraard kunt u uw bestelling komen ophalen in onze winkel te Mechelen! Geef dit aan tijdens uw bestelling en wij verwittigen u wanneer uw product klaar is voor afhaling.

Dat is vervelend, maar geen zorgen. Check eerst de volgende punten:

- Check de 'Track & Trace code', deze geeft mogelijk meer inzicht in het oponthoud van uw pakje.
- Check het leveradres, is deze juist ingevuld tijdens de bestelling?

- Check uw brievenbus, deze bevat mogelijk een bericht dat u niet thuis was op het moment van de levering. Het is mogelijk dat de postbode of koerier uw pakje opnieuw zal aanbieden of aan de buren heeft geleverd.
- Als geen van deze duidelijkheid geven, neem dan contact met ons op.

Stuur ons een email!

Garantie & Reparaties

U kunt uw herstelling ten allen tijde binnenbrengen zonder afspraak bij ons in de winkel!
Wanneer u uw toestel bij onze binnenbrengt wordt een nazicht en offerte binnen de 2 werkdagen* uitgevoerd.

Als u niet tot bij ons kunt komen zal u uw toestel moeten verzenden. Dit gebeurt best in samenspraak met ons nadat u ons een mailtje stuurt waarin het probleem beschreven wordt. U moet rekenen dat u uw toestel 10 werkdagen* zal moeten missen.
LET OP! Wij aanvaarden enkel herstellingen per verzending vanuit België. Indien u uw herstelling verstuurt vanuit het buitenland zal uw zending geweigerd en onmiddellijk geretourneerd worden.

Beschrijf de aard van het probleem met uw toestel en voeg eventueel foto's toe indien relevant. Wij beantwoorden u binnen de 24 uur tijdens onze openingsuren.

Vraag een reparatie aan!

U kunt ten allen tijde naar de status van uw herstelling vragen door middel van een mailtje. Wij beantwoorden deze dan zo snel mogelijk.

 

U kunt ten alle tijden de status van herstelling bekijken via de QR code of link die u op het claim ticket vindt dat u kreeg toen u uw toestel binnenbracht.

Stuur ons een email!

Wij herstellen zowel Windows en Linux als Apple computers.

Wij vervangen nu ook glazen back covers voor iPhones!

Klik hier voor meer informatie.

Wij bieden geen vervangtoestellen aan terwijl uw toestel hersteld wordt. Wij bieden wel huurdiensten aan, de prijzen en termijnen worden bepaald naar de noden en specifieke wensen van de klant. Stuur een aanvraag voor meer inlichtingen.

Stuur ons een email!

Wij bieden de volgende garantietermijnen en voorwaarden:

Nieuw product: 2 jaar
Refurbished product: 1 of 2 jaar   Meer informatie
Reparaties: 6 maanden

Wij verlenen nooit garantie voor software problemen. Garantie wordt enkel verstrekt bij fabrieksfouten, niet bij gebruikersfouten.

Klik hier om onze verkoopsvoorwaarden te raadplegen.

Klik hier om onze reparatievoorwaarden te raadplegen.

Terugsturen & Ruilen

Voor al uw aankopen (exclusief software) geldt een bedenktermijn van 14 dagen, u kunt uw product terug binnenbrengen in de originele verpakking bij onze winkel of terugsturen tijdens deze termijn.

Voor meer informatie, bekijk onze verkoopswaarden hier.

Stuur ons een email!

Nee.

 

Vanwege de natuur van de producten die wij aanbieden, staat testen gelijk aan in gebruik name van het toestel.

 

Voor meer informatie, bekijk onze verkoopswaarden hier.

Niet tevreden met uw producten? Defectief geleverd?
Het spijt ons dat te horen, wij zorgen dat dit zo snel mogelijk rechtgezet wordt.
U kunt uw product onmiddellijk terug binnenbrengen in de originele verpakking bij onze winkel of terugsturen. Wij sturen u dan zo snel mogelijk hetzelfde product ter vervanging.
Vermeld zeker uw order nummer, beschrijf de aard van het probleem met uw product en voeg eventueel foto's toe indien relevant.

U kunt ook een RMA aanvragen op uw account pagina onder het menu bestellingen.

Meer informatie

Stuur ons een email!

Adres & Klantendienst

Onze winkel is gesitueerd op Battelsesteenweg 275, 2800 Mechelen in België. (recht tegenover Carrefour)

Contactformulier

Refurbished

Refurbished toestellen worden volledig nagekeken, schoongemaakt, hersteld en ge-updatet. Deze worden dan met een hoge korting te koop aangeboden. Dat is niet alleen goed voor uw budget maar ook voor het milieu, aangezien er minder nood is aan nieuwe elektronica materialen en oudere materialen opnieuw gebruikt worden.

Bovenop grote kortingen bieden wij ook 1 jaar garantie op alle bij ons aangekochte refurbished materialen!

 

Klik hier voor meer informatie.

Onze refurbished producten hebben allemaal een rating, aangeduid met een sterren rating.

3 Sterren: C grade
4 Sterren: B grade
5 Sterren: A grade

C grade betekent dat het toestel perfect functioneert maar heel zichtbare cosmetische schade heeft. Deze worden normaal gezien aan een grotere korting aangeboden.

B grade betekent dat het toestel perfect functioneert maar een aantal kleine cosmetische mankementen heeft. (kleine krasjes, deukjes op de behuizing en dergelijke)

A grade betekent dat het toestel wel al gebruikt geweest is, maar dat dit niet (of amper) op valt. Het is net alsof u een nieuwe koopt, maar dan goedkoper!

 

Klik hier voor meer informatie.

Algemene voorwaarden

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van Axitech en op alle (met Belgische afnemers van producten van Axitech) gesloten overeenkomsten.


1.2 Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen is de toepasselijkheid van andere algemene voorwaarden uitgesloten.

2.1 Alle uitingen van Axitech op de website of in catalogi gelden als een uitnodiging tot het doen van een aanbod.


2.2 Bestellingen kunnen met een volledig ingevulde bestelkaart (met vermelding van klantnummer, uw meest recente straatadres, de juiste bestelnummers en aantallen te bestellen artikelen), per fax, per e-mail, via websites.


2.3 Door het plaatsen van een bestelling, aanvaardt de afnemer de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden vermeld op de site en in de catalogi. Op de website worden de meest actuele algemene voorwaarden vermeld.


2.4 Axitech behoudt zich het recht voor bestellingen onder een minimum bestelbedrag te weigeren dan wel voor deze bestellingen een toeslag te rekenen. Voorts kunnen aan de acceptatie van bestellingen voorwaarden worden verbonden zoals vooruitbetaling.


2.5 Indien acceptatie van een bestelling van een bepaald artikel om welke reden dan ook niet mogelijk blijkt te zijn, zal Axitech in overleg met de afnemer trachten een qua prijs en kwaliteit vergelijkbaar artikel te leveren. De bestelling zal na overeenstemming in aangepaste vorm worden geaccepteerd.


2.6 De overeenkomst komt tot stand op het moment dat Axitech de bestelling heeft geaccepteerd.

3.1 De prijzen op de websites van Axitech zijn de actuele prijzen. De prijzen in mailingen kunnen daarvan afwijken vanwege prijswijzigingen die na het drukken van de mailingen zijn doorgevoerd.

 

3.2 De vermelde prijs op de website kan onjuist zijn. Indien de prijs buiten proportie laag is, kan Axitech de bestelling annuleren of alsnog de juiste prijs in rekening te brengen bij de klant.


3.3 Zolang de overeenkomst niet tot stand is gekomen is Axitech bevoegd de prijzen en de verdere voorwaarden te wijzigen.


3.4 Alle prijzen zijn inclusief BTW en kosten van verpakking, exclusief kosten van vervoer, verzending en wettelijke bijdragen tenzij anders vermeld staat. Per bestelling wordt, afhankelijk van de wijze van betaling, éénmalig een op de websites en in de catalogi vermelde bijdrage in de verzendkosten in rekening gebracht.


3.5 Axitech is ook na het tot stand komen van de overeenkomst bevoegd wijzigingen in het tarief van de omzetbelasting en eventuele andere belastingen en/of heffingen door te berekenen.

4.1 Axitech bepaalt de wijze van vervoer en de vervoerder. Indien de afnemer bijzondere vervoerswensen heeft, komen de extra kosten voor zijn rekening. Alle bestellingen worden op het opgegeven afhaalpunt of straatadres van de afnemer afgeleverd.


4.2 Axitech levert de bestelling met bekwame spoed af. Bij vertraging in de aflevering van de hele bestelling of een deel daarvan verzendt Axitech uiterlijk binnen drie weken na de acceptatie van de bestelling een bericht. Afnemer heeft dan het recht om uiterlijk binnen zeven dagen na ontvangst van het vertragingsbericht de bestelling, voor zover vertraagd, zonder kosten te annuleren.


4.3 Axitech behoudt zich het recht voor de bestelling in gedeelten af te leveren. Aan deelleveringen of nalevering zijn geen extra kosten verbonden.


4.4 Ondanks alle zorgvuldigheid die wij bij bestellingen in acht nemen, kan het voorkomen dat een bestelling niet of onvolledig wordt geleverd. De afnemer is gehouden dit binnen 7 dagen na ontvangst van de artikelen te melden. Alsdan wordt de levering eventueel op kosten van Axitech aangevuld of opnieuw gedaan.

 

4.5 Axitech is niet verantwoordelijk voor vertragingen in leveringen zodra deze verzonden zijn. Leverdiensten kunnen vertragingen oplopen door verscheidene factoren: drukke periodes, stakingen, verkeerd adres, verkeer, enzovoort.

5.1 Betaling geschiedt per bank- of giro, creditcard of online bankieren op nader op de websites en in de catalogi uiteengezette voorwaarden.


5.2 Indien is overeengekomen dat op rekening wordt betaald, geldt een (fatale) betalingstermijn van 30 dagen na factuurdatum.


5.3 In daartoe aanleiding gevende gevallen behoudt Axitech zich het recht voor een door de afnemer voorgestelde betaalwijze niet te aanvaarden. In dat geval wordt dat meegedeeld en wordt de bestelling na vooruitbetaling toegezonden.


5.4 Verrekening met vorderingen op Axitech of opschorting is niet toegestaan tenzij zulks alsnog schriftelijk wordt overeengekomen.


5.5 Vooruitbetaling kan slechts per bank of giro-overschrijving.


5.6 Na overschrijding van een betalingstermijn is de afnemer de wettelijke rente en alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten met een minimum van € 100,- verschuldigd. Axitech kan dan nakoming van haar verplichtingen opschorten of de overeenkomst bij brief ontbinden.

6.1 Afgeleverde artikelen blijven eigendom van Axitech, totdat aan alle (betalings) verplichtingen is voldaan. Dit geldt voor alle verplichtingen waarvoor de wet het maken van een eigendomsvoorbehoud toelaat.


6.2 Axitech is onherroepelijk gemachtigd zonder dat ingebrekestelling is vereist de artikelen die het eigendom van Axitech zijn gebleven terug te (laten) nemen.

7.1 Het verzakingsrecht geldt niet voor afnemers die producten aankopen voor bedrijfs- of beroepsmatig gebruik.


7.2 De afnemer, die de producten niet aankoopt voor bedrijfs- of broepsmatig gebruik, heeft het recht af te zien van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, mits Axitech daarvan per brief of per fax op de hoogte te stellen binnen een termijn van 14 werkdagen te rekenen vanaf de dag die volgt op de dag van de levering van het product. De goederen dienen in de originele verpakking, onder toezending van een kopie van de betreffende factuur en met vermelding van de reden van retourzending, terug te worden gezonden.


7.3 Voor de uitoefening van zijn verzakingsrecht zijn de kosten voor het terugzenden van de producten ten laste van de afnemer.


7.4 Bij levering van onmiddellijk reproduceerbare producten beschermd door de auteursrechtwetgeving en in het geval van verkoop op afstand van cosmetica is de afnemer ertoe gehouden het product in zijn ongeschonden veiligheidsverpakking terug te zenden.


7.5 In geval van uitoefening van het verzakingsrecht is Axitech gehouden tot terugbetaling van de door de afnemer reeds gestorte bedragen, zonder kosten. De terugbetaling vindt plaats binnen de dertig dagen die volgen op de dag van de melding van verzaking.


7.6 De afnemer kan het verzakingsrecht niet uitoefenen betreffende levering van audio- en video opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling door de afnemer verbroken is.

8.1 De afnemer heeft tot 14 dagen bedenktijd na levering van de goederen. De afnemer moet de goederen binnen 14 dagen na het aanmelden van een retour leveren bij Axitech.

 

8.2 Het retourrecht is niet geldig voor volgende producten:

  • Verzegelde producten (bijvoorbeeld Inkt, Toner, software, laptops, desktops, videogames, USB sticks, harde schijven, SSDs, headsets, earbuds, enz) waarvan de verzegeling verbroken is.
  • Gepersonaliseerde artikelen (bijvoorbeeld een gegraveerd product)
  • Producten met een beperkte houdbaarheidsdatum
  • Een dienst uitvoeren (bijvoorbeeld hulp op afstand, installatie, data overzetten, enz)
  • Individuele producten die onderdeel uitmaken van een bundel

 


8.3 Het retourrecht is enkel geldig in de volgende situaties:

  • Het product is in zijn originele conditie en onbeschadigd.
  • Het product werd niet in gebruik genomen.
  • Het product moet in de originele verpakking teruggestuurd worden.
  • Indien er accessoires of bijhorende componenten bij het product werden geleverd, dienen deze ook teruggestuurd te worden in de originele verpakking. (bijvoorbeeld: adapter, stroomkabel, hoes, pen, muis, toetsenbord, enz)

 

8.4 Indien er niet aan een of meerdere van deze voorwaarden wordt voldaan, wordt een deel van het bedrag weerhouden of wordt de retour aanvraag afgewezen.

 

8.5 Indien er aan alle voorwaarden wordt voldaan, voldoet Axitech de betaalde prijs, inclusief verzendkosten van de  bestelling, zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na retourontvangst van de artikelen.


8.6 Wanneer de door Axitech afgeleverde artikelen niet binnen de "zichttermijn" van artikel 8.1 zijn teruggezonden, aanvaardt de afnemer de zaken als geaccepteerd.

 

8.7 De afnemer is zelf verantwoordelijk voor de terugzending van de goederen, inclusief de verzendkosten.

 

8.8 Indien er vermoeden is van misbruik van het retourrecht worden toekomstige bestellingen geweigerd.

 

8.9 Voor meer informatie over de Belgische retour wetgeving klik hier.

9.1 Axitech garandeert de kwaliteit van de door haar geleverde artikelen gedurende vierentwintig maanden vanaf de levering van het product.


9.2 Indien de geleverde producten niet overeenstemmen met de beschrijving in het garantiebewijs, de beschrijving in de catalogi of op de website van Axitech kan de afnemer aanspraak maken op een garantie. Dit is enkel geldig indien hij Axitech daarvan schriftelijk op de hoogte stelt binnen een termijn van twee maanden te rekenen vanaf de dag waarop de afnemer het gebrek heeft vastgesteld. Voor afnemers die producten aankopen voor bedrijfs- of beroepsmatig gebruik bedraagt de termijn waarin de melding dient te gebeuren 14 dagen. Samen met de melding dient de afnemer een omstandige omschrijving van het gebrek, alsmede een kopie van de verkoopfactuur mee te sturen. Deze bepaling is uitsluitend van toepassing op afnemers die de producten niet aankopen voor bedrijfs- of beroepsmatig gebruik.


9.3 Ingevolgde een rechtsgeldig uitgeoefende garantie-aanspraak heeft de afnemer recht op een kosteloos herstel of kosteloze vervanging (ter keuze van Axitech) van het goed, behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn.


9.4 Deze garantie is niet van toepassing indien:
• het artikel of apparaat bij terugzending onvoldoende werd beschermd tegen transportschade;
• wijzigingen aan het artikel of apparaat zijn aangebracht;
• sprake is van gebreken die ontstaan zijn door foutief of onoordeelkundig gebruik, zoals het niet in acht nemen van de bijbehorende gebruiksaanwijzing;
• het gebrek is ontstaan door opzet of grove onachtzaamheid;
• sprake is van een van buiten komend onheil, zoals blikseminslag, stroomuitval, natuurrampen enz.;
• Axitech niet (tijdig) in de gelegenheid is gesteld voor onderzoek van de klacht en het eventueel herstellen van het gebrek.


9.5 De rechtsvordering van de afnemer verjaart na verloop van een jaar vanaf de dag waarop de afnemer het gebrek aan overeenstemming heeft vastgesteld, zonder dat die termijn voor het einde van de termijn van twee jaar, zoals bedoelt in 8.1, mag verstrijken.
Voor afnemers die producten aankopen voor bedrijfs- of beroepsmatig gebruik, verjaart de rechtsvordering een maand te rekenen vanaf de melding van het gebrek aan Axitech.


9.6 Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het product, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van levering, tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van het product of met de aard van het gebrek aan overeenstemming, door onder andere rekening te houden met het feit dat het product nieuw is. Deze bepaling geldt niet voor afnemers die de producten aankopen voor bedrijfs- of beroepsmatig gebruik.


9.7 Rekening houdende met het gebruik dat de afnemer heeft gehad sinds de levering van het product, heeft de afnemer het recht om een passende prijsvermindering of de ontbinding van de koopovereenkomst te eisen:
• indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging.
• indien Axitech niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor de afnemer de herstelling of de vervanging heeft verricht.
De afnemer heeft niet het recht de ontbinding van de overeenkomst te verlangen indien het gebrek aan overeenstemming van geringe betekenis. Deze bepaling is uitsluitend van toepassing op afnemers die de producten niet aankopen voor bedrijfs- of beroepsmatig gebruik.


9.8 Indien het product aan de eerste afnemer sedert meer dan een jaar werd geleverd en Axitech het product niet meer kan herstellen of het desbetreffende artikel niet meer op voorraad heeft, dan biedt Axitech de mogelijkheid om, naar keuze van de afnemer, een vervangend artikel tegen 50% van de aankoopprijs te leveren, of 50% van de betaalde aankoopprijs terug te betalen.
Deze bepaling is uitsluitend van toepassing op afnemers die de producten aankopen voor bedrijfs- of beroepsmatig gebruik.


9.9 Na het verstrijken van de garantietermijn zoals bedoeld in 8.1, is Axitech gehouden tot de vrijwaring voor de verborgen gebreken van het verkochte product.

10.1 Persoonlijke gegevens worden in het klantensysteem van Axitech opgeslagen om de bestellingen te verwerken. Daarnaast gebruikt Axitech de gegevens voor interne marketingdoeleinden, zoals bijvoorbeeld het toesturen van catalogi. Axitech hanteert bij het gebruik van persoonlijke gegevens de desbetreffende wetgeving.


10.2 Wanneer Axitech gegevens aan derden verstrekt voor het uitvoeren van taken in het kader van onder 10.1 beschreven werkzaamheden blijft de privacy gewaarborgd.

11.1 De aansprakelijkheid van Axitech met betrekking tot de verkoop en levering van artikelen is uitdrukkelijk beperkt tot de onder artikel 9 geregelde garantie.


11.2 Axitech is niet aansprakelijk voor door haar verstrekte adviezen, druk- en zetfouten in catalogi, door leveranciers of producenten verstrekte technische gegevens en niet voorzienbare slechte kwaliteit van de producten.


11.3 Voor het overige is iedere aansprakelijkheid van Axitech beperkt tot het daadwerkelijk betaalde bedrag van de terzake verzonden factuur.

12.1 Uiterlijk bij het sluiten van de overeenkomst worden deze algemene voorwaarden door Axitech al dan niet elektronisch aan de afnemer aangeboden. De afnemer is zelf verantwoordelijk voor het desgewenst uitprinten of opslaan van de voorwaarden.


12.2 Axitech stelt op haar website de volgende informatie beschikbaar:
• haar vestigingsadres en het ondernemingsnummer.
• de belangrijkste kenmerken van de producten, waaronder de prijs
• de wijze en kosten van aflevering en betaling
• het adres waar klachten kunnen worden ingediend indien dat anders is dan haar vestigingsadres
• de wijze van terugneming en teruggave van het product, met inbegrip van de eventueel daaraan verbonden kosten
• de geldigheidsduur van het aanbod (indien van toepassing)


12.3 Indien afnemer de overeenkomst wenst te ontbinden of vernietigen op grond van het feit dat Axitech niet zou voldoen aan wettelijke informatieplichten, dient dit recht te worden uitgeoefend binnen 14 werkdagen na acceptatie van de bestelling.

 

12.4 Axitech kan geen 100% juiste informatie garanderen voor alle producten. Bij vragen of opmerkingen over product informatie dient de afnemer de klantendienst te contacteren. Het is de verantwoordelijkheid van de afnemer om zich te verzekeren dat het juiste product besteld wordt.

13.1 Geschillen worden zoveel mogelijk in onderling overleg opgelost.


13.2 Op deze algemene voorwaarden is Belgisch recht van toepassing en worden alle geschillen behandeld door de rechtbank op grond van de vestiging van de maatschappelijke zetel van Axitech.

14.1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.


14.2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.


14.3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.


14.4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Cookies

Onze website gebruikt cookies. Als u onze website gebruikt, gaat u akkoord met de cookies zoals uitgestippeld in ons privacybeleid. U kunt deze cookies ook wijzigen. Dan kunt u een specifiekere keuze maken.